חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבלוג של טליה גרטמן

טעויות של מתחילים (מוכרים באמזון)

קורס דרופישיפינג

הפוסט הזה מיועד בעיקר עבורכם, מוכרים באמזון, שרק מתחילים את דרככם בעולם החדש והמרתק הזה. עם זאת אני בטוחה שגם הוותיקים שבינינו יהנהנו בראשם ויזכרו כמוני, באותן שגיאות שעשינו בהתחלה. אבל כאמור, מי שלא עושה אינו טועה. כל עשייה כרוכה בטעויות וחשוב ללמוד מהן.

אז הפוסט הזה עבורכם, המוכרים החדשים עם הברק בעיניים וההתרגשות בלב.. אתם שהחלטתם להיכנס לתחום ולקפוץ על הרכבת הדוהרת הזאת שנקראת מכירות באמזון. הגרפים שאתם רואים בפייסבוק וביוטיוב משגעים אתכם. הפוטנציאל אדיר! בחודשים הראשונים אתם מכורים. לא ישנים בלילות, בולעים בשקיקה כל פיסת מידע על מחקר מוצרים, FBA, פרייבט לייבל, ארביטראז' ומה לא..

אחר כך, לתקופה מסוימת של חודש חודשיים, אתם נכנסים לקיפאון. עודף המידע משתק אתכם. אתם מוצפים באינפורמציה ולא יודעים מה לעשות ואיך להתחיל ובעיקר בעיקר איזה מוצרים לבחור כדי למכור באמזון ולהרוויח כסף כמה שיותר מהר.

אז פה מגיע הרגע שצריך לאמר: !Hold your horses אל תעשו שגיאות של מתחילים. אז בפוסט הפעם החלטתי להביא את כל המשפטים שאמרו לי מוכרים מתחילים שהגיעו פגועים, חבולים ומיואשים.. לא תמיד אפשר לעזור אבל אפשר בהחלט להתגלח על הזקן של אחרים ולהמנע מאותן טעויות.

  1. "בחרתי מוצר שמה זה התלהבתי ממנו! זה נראה לי להיט! בטוח שהאמריקאים יתאהבו בו כמו שאני התאהבתי בו!".. – אוי, איזו שגיאה זו.. הדבר הראשון שאל תעשו זה אל תתאהבו במוצר. מה כן תעשו? תצלמו את המוצר או תבדקו אותו באפליקציית Amazon Seller ותראו אם הוא קיים באמזון. אם הוא קיים – מה ה BSR שלו? כמה מכירות יש בחודש? בדקו בסטטיסטיקות עם התוספים שלמדנו עליהם מה היציבות שלו לאורך שנה? האם המחירים עלו? ירדו? כמה מתחרים יש? אם הוא לא קיים, למה הוא לא קיים? אולי קיימים מוצרים דומים בנישה? האם מוצרים אלה נמכרים בכמויות? האם יש מקום להכניס מוצר דומה לאותה משפחה של מוצרים? חברים.. רק נתונים. רק דאטה. לא לעבוד על פי תחושות בטן ו"אהבתי" או "לא אהבתי". זה לא רלוונטי להצלחה של המוצר באמזון.
  2. "יודאייקה! רק יודאייקה! הנוצרים מתים על יודאייקה!". טעות. טעיתי. טועים.. מוצרי היודאיקה הם לקהל מאד מצומצם ומוגדר ולא, מיליוני האוונגליסטים לא ירוצו ויקנו את המוצרים שלכם באמזון. הם ירכשו אותם בטיול לארץ הקודש או בכנסיה שסגרה עסקה עם ספק סיני (או ישראלי אם נעשה מצידו שיווק טוב). חפשו בבקשה ב Google Keyword Planner את הביטויים הרלוונטים והקשורים ליודאיקה לעומת למשל "קולר לכלב" או "מועך שום" ותבינו את ההבדל. אותו דבר לגבי מוצרי ים המלח. בשוק שולטים מספר מותגים והמותג "אהבה" לדוגמה, הוא מותג מוגן באמזון. באופן כללי במוצרי יופי וטיפוח הולכים המותגים המוכרים לאמריקאים ויותר מורכב להכניס מותג חדש. עם זאת אל יאוש. אופטימיזציה טובה לדף הליסטינג + קמפיין מדוייק יתנו גם לכם תוצאות טובות.
  3. "שמתי מוצר חדש באמזון השבוע ועדיין אין מכירות". ברור, מה חשבתם? אנחנו לא מוכרים מוצרים באמזון אנחנו מקדמים ביטויי חיפוש. ובדף הראשון באמזון, עם הביטוי "קולר לכלב" יש מקום רק ל X מוצרים. כל שאר האלפים נדחקים לדפים האחרים. אתם צריכים להתאזר בסבלנות ולהתחיל לקדם את המוצר עם מחקר מילים כמו שצריך, מחקר מתחרים, קמפיין באמזון, גוגל, פייסבוק, יוטיוב, סרטונים ועוד. כמובן שהרקורד שלכם כמוכרים באמזון ה – Performance  הוא לא פחות חשוב ולכן יש לשמור עליו עם ציון מושלם של 100%. תורת קידום המוצרים היא תורה שלימה אבל אל תצפו שהמוצר שלכם יימכר ברגע שהגיע למחסני אמזון. הסיפורים של "העליתי מוצר ותוך יום נמכרו 1000 יחידות" – אלה סה"כ אגדות אורבניות 🙂
  4. "יש לי ידיים טובות ואני יוצר/ת תכשיטים, סלֵאש בגדים מיוחדים, סלֵאש עוגיות ומאפים".. לא יודעת. לא רוצה לשפוך לכם מים קרים על הראש. סה"כ יש מקום באמזון גם לדברים מיוחדים ואפשר להגיע להצלחה. אבל ליתר בטחון ראו סעיף 1.
  5. "ראיתי כמה סרטוני יוטיוב על פרייבט לייבל, מצאתי ספק סיני ויש לי 5000 דולר להשקיע. מה את אומרת?" אני אומרת לא. אבל זו הגישה הפרטית שלי בקורסי אמזון שאותם אני מלמדת. לדעתי עדיף ללכת לרוחב ולא לעומק, כלומר ללכת על מבחר של מוצרים בכמויות קטנות במקום על מוצר אחד בכמות גדולה. כאשר יש מבחר של מוצרים, לאחר מספר חודשים מתחילים לנצנץ הכוכבים הזוהרים שבהם ואז מגיע הזמן לאתר ספק אמין, להעמיק ולהגדיל את המלאי או לחילופין להכנס לתחום של פרייבט לייבל.

זה על קצה המזלג.

שיהיה בהצלחה!

טליה גרטמן קורס אמזון באינטרנט

Picture of טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן מוכרת באמזון החל משנת 2014 ועד היום. במקביל וככל שתחום המכירות באמזון נעשה מפתה יותר עבור רבים אך גם מורכב יותר, פיתחה טליה את קורס המכירות באמזון. הקורס מציג שיטה שנקראת "שיטת הסל הרחב" הדוגלת בפיזור הסיכונים וכניסה הדרגתית לעולם המכירות בפלטפורמה המצליחה ביותר בעולם. טליה גרטמן בעלת M.A בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת בחינוך, יועצת מכון היצוא לשיווק בדיגיטל ומכירות באמזון ומפתחת קורסי אמזון ו eCommerce. לפרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות