הבלוג של טליה גרטמן

בּום! אמזון ישראל כבר כאן ? מה המשמעות עבורנו כמוכרים?

כניסת אמזון לישראל מאת טליה גרטמן

לפני כחודשיים כתבתי את הפוסט הקודם עם הרבה סקפטיות על כניסת אמזון לישראל..

והנה, ביום בהיר אחד, קצת לפני יום הרווקים הסיני, Black Friday ו – Cyber Monday  בום! פתאום יש אתר אמזון ישראל www.amazon.co.il ואפילו בעברית! קצת התלבטתי ואפילו התבלבלתי – רגע, להוריד את הפוסט הקודם? זה קצת מוציא אותי חומוס, לא? אבל לאחר התעמקות בנושא ובדיקת המשמעויות עבורנו כמוכרים – מתברר ש (עדיין) אין חדש.

עבור ישראלים הקונים באמזון יש כאן בשורה משמעותית ונכון לכתיבת שורות אלה יש אפילו משלוח חינם מאמזון ארה"ב לקניה של מוצרים מסוימים כאשר סך הקניה הוא מעל כניסת אמזון לישראל מאת טליה גרטמןסכום מסוים. ישראלים רבים עטו על אמזון בעקבות הקידום המאסיבי של האתר הישראלי – צילום המסך שאתם רואים כאן זה של האתר האמריקאי. המערכת מזהה את מיקומכם, בין אם אתם מחוברים לאמזון ובין אם לא ומיד מציעה לכם מוצרים ישראלים, חנויות אמזון ישראליות וכמובן את הממתק הכי מתוק בעולם – משלוחים חינם לישראל מאמזון ארה"ב.

אז בואו נעבור לדבר על המשמעות עבורנו כמוכרים באמזון

למעשה, אין חדש מהפוסט הקודם ואתם מוזמנים לעבור אליו ולקרוא בעיון 🙂

מוכרים חדשים – כדי לפתוח חשבון אמזון חדש, עלינו לפתוח קודם כל חשבון באתר האמריקאי ומשם להגדיר משלוחים בישראל Local Delivery ב Shipping Settings. חסם נוסף – קטגוריות סגורות או "שמורות" (Gated Categories) שמצריכות אישור מיוחד של אמזון למכור בהן, זאת לאחר שצברתם רקורד חיובי מספר מדדים של הצלחה כמוכרים באמזון. כך שגם אם אתם מגדלים ומכינים מוצר גורמה בעצמכם, עדיין תצטרכו לקבל אישור של אמזון כדי למכור בקטגוריית הגורמה וזאת, כאמור, לאחר מכירות של מוצרים בקטגוריות אחרות, הפתוחות בפניכם.

מי רואה את החנות או המוצר שלכם באמזון?

אם המוצר שלכם מקודם כמו שצריך, עבר אופטימיזציה SEO כמו שצריך או אם אתם מפרסמים את המוצר באמזון, הרי שיש סיכוי שהמוצר שלכם יוצג בפני קונים מישראל, בדיוק כפי שאנחנו רואים בתמונה. רק שימו לב – כמה מוצרים רואים ממש מול העיניים ללא הקלקה? 4 מוצרים/חנויות בכל קוביה. כמובן שאם נקליק על Shop more local sellers נגיע גם אל מוצרים אחרים, אבל בין הבאנרים בראש העמוד, הפופ-אפים הקופצים (חלונות קופצים עם פרסומות) יש לנו גם כך סוג של קקופוניה בעיניים וקל מאד לקונה ללכת לאיבוד.

אבל לא רק ישראלים רואים את המוצרים שלכם באמזון…

מהרגע שנרשמתם כמוכרים באמזון, הרי שהמוצר שלכם חשוף גם לקהל האמריקאי. יש כאן יתרונות וחסרונות. כמובן שאם אתם עסק מקומי שמוכר צעצועים אנטרופוסופיים לילדים, הרי שאתם יכולים לקבל חשיפה שאפשר רק לחלום עליה ובעלות שהיא מגוחכת לעומת קידום ופרסום בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם. יחד עם זאת, אתם צריכים להיות ערוכים לקבלת הזמנות מחו"ל ולעמוד בסטנדרטים הקפדניים של אמזון בכל הקשור לשילוח ולשירות לקוחות. מה החיסרון אתם שואלים? בעיני אין חיסרון למעט ההיערכות ליצוא ולמשלוח לחו"ל וכמובן עלויות השילוח.

האם הישראלים יקנו מוצרים מאמזון ישראל?

עם יד על הלב.. אין לדעת. הרי כל הכיף של הקונה הישראלי הממוצע זה לקנות בזול, אצל ספקים מחו"ל ("מוצר מחוצלארץ") ולהתרגש לקבל את ההודעה מהדואר שאומרת לך שיש לך חבילה. ניופאן יש גם כאן ואפשר לקפוץ לסניף הקרוב. עלית יש גם בסופר, מותגים ישראלים יש בקניון הסמוך.. פסיכולוגית, הקונה הישראלי יעדיף לקנות מוצר עם ניחוח של חו"ל וייקח זמן לחנך שוק לקנות באמזון ישראל. לשם כך אמזון יצטרכו להשקיע מחשבה רבה כדי להיות אטרקטיביים לקונה הישראלי החשדן והיודע כל וכמובן גם החנויות הישראליות עצמן תצטרכנה להשקיע מחשבה בתחרות שהיא לפעמים גול עצמי: להציע הטבות כאשר יש להן גם חנויות אונליין מחוץ לאמזון, הן מוכרות כבר ברשתות גדולות ויהיה צורך להצדיק בפני המפיצים שלהן מתן הטבות מסוימות ברשת אחת ולא לתת אותן בערוץ מכירות אחר.

עד כאן להפעם, נמתין להתפתחויות.

שלכם,

טליה גרטמן קורס אמזון באינטרנט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן, מוכרת באמזון מזה 6 שנים, עוסקת מזה 20 שנה בשיווק דיגיטלי והקמת אתרי תדמית וחנויות E-commerce , מנטורית ויועצת לשיווק דיגיטלי לעסקים בינלאומיים במכון היצוא, מרצה ומפתחת קורסי אמזון אונליין ובעלת תואר שני (בהצטיינות) בפיתוח תוכניות לימודים בדיגיטל.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות