חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבלוג של טליה גרטמן

צילום מוצרים לאמזון – חשיבות איכות הצילומים

צילום מוצר לאמזון קורס אמזון

למה צילום מוצרים לאמזון חשוב?

בניית ליסט טוב למוצר באמזון היא עבודה חשובה ומורכבת הדורשת בדרך-כלל יותר מבעל מקצוע אחד. חלק אינטגרלי וחשוב הוא תהליך הצילום המורכב מכמה צילומים שונים למוצר, יחד עם גרפיקה, מידע טכני ואינפורמטיבי על המוצר ועוד.

עלינו לנצל בחכמה את כמות הצילומים שאמזון נותנת לנו תוך מתן דגש ליתרונות המוצר, פרקטיקה, צילומי תקריב, מידע טכני, תמונות אווירה ואופן השימוש. משמעות הצילומים והנראות הכללית של הליסט יכולה להשפיע רבות על חשיפת המוצר, כמות ההקלקות לעמוד וכמובן כמות המכירות. לכן כדאי לקחת בחשבון כל פרט ולהתייחס ברצינות לנושא שכנראה מכריע מי וכמה לקוחות ירכשו את המוצרים שלכם וחשוב לא פחות, האם הלקוחות יבינו דרך התמונות מה הם קונים בדיוק.

אז מה בעצם נדרש מאיתנו כדי להגיע לליסט מנצח?

ניתן לבצע צילום מוצרים בבית, אך כדאי ורצוי למצוא צלם מוצרים שמתמחה בתחום, מעצב גרפי שמכיר את עולם המסחר מקרוב ולקוח (סוחר באמזון) שיודע מה הוא מוכר ומי קהל היעד שלו (כמעט הפרט הכי חשוב), ומהם היתרונות/בידול/דגשים של המוצר.

ננסה להתייחס לנושא צילום המוצרים מזוית אחרת.

אנחנו צריכים להציג תמונות טכניות של המוצר, צילומי תקריב להדגשה של פרט מסויים או חומר, צילומי אווירה ואופן השימוש, מוצרים נלווים, אריזה, מתנות מצורפות (אם ישנן כאלה), יתרונות ודגשים, מידות/גודל/משקל, ברושור/חוברת הסברה ועוד. את כל המידע הזה צריך להציג בצורה נכונה ואסטתית, ברורה להבנה מבחינה ויזואלית ומדוייקת לצרכי המוצר.

אמזון מאפשרת לסוחרים להציג עד 9 תמונות בליסט הראשי של כל מוצר, דרך מומלצת לפיצוח התהליך היא חלוקה של הליסט לשלושה חלקים (תמונה ראשית, תמונות טכניות להבנה טובה יותר של המוצר, תמונות אווירה ואופן השימוש).

חשיבות התמונה ראשית (התמונה הראשית של המוצר המוצגת בדפי החיפוש באמזון)

בתמונה הראשית כדאי להציג את המוצר בזוית המאפשרת להבין בצורה הטובה ביותר מה אנחנו מוכרים.

בתהליך צילום מוצרים, בדרך-כלל קיימים כמה דגשים ויתרונות בכל מוצר, עלינו לבחור את הפרטים החשובים ביותר ולהציג אותם בזוית הצילום המתאימה לצילום הראשי. התמונה צריכה למשוך את הגולשים להיכנס לעמוד, לכן הקפידו בבחירה נכונה של זוית צילום ואופן הצגת המוצר.

כמה כללים חשובים לגבי התמונה הראשית:

  • צילום המוצר על רקע לבן מוחלט, כך שהמוצר מוצג במלואו ובפוקוס מלא – על המוצר למלא לפחות 85% מהפריים. והצבעים צריכים להיות זהים למקור.
  • ניתן להציג תמונות בפורמטים שונים: TIFF, JPEG, PNG, GIF, (רזולוציה מינימלית 1000px X 1000px)
  • חל איסור על הוספת גרפיקה, מלל או פרטים שלא נמכרים עם המוצר בתמונה הראשית.

*אמזון מקפידה מאוד על חוקי התמונה הראשית, קיימים סוחרים שמציגים תמונות ״מוכרות״ יותר עם גרפיקה ועזרים נוספים, הנושא נתון לשיקול דעתו של כל סוחר, אך לא מומלץ למתוח את הגבול בנושא, יש חוקיות באמזון ועלינו לכבד אותה.

תמונות טכניות:

סדרת תמונות (2-4 תמונות) להצגת המוצר שלנו בצורה אינפורמטיבית לקונה הפוטנציאלי.

עלינו להעביר מסר ברור בעזרת הצילומים על כל יתרונות המוצר, ניתן גם להציג זויות שונות להבנה טובה יותר.

צילומי תקריב (קלוז-אפ) יאפשרו למקד את הלקוחות על החומר ממנו עשוי המוצר והטקסטורה, הצגת האריזה או מוצרים נלווים נוספים כולל מידע אינפוגרפי שיעזור להבין טוב יותר פרטים טכנים (על סוג החומר, משקל, גודל וכו׳).

תמונות אווירה: (מינימום 3 תמונות)

תמונות אלה מאפשרות לשווק את המוצר בצורה משכנעת יותר.

בעזרת צילומי אווירה ואופן השימוש ניתן להעביר חוויה, לספר סיפור ולהציג מידע מדוייק לקהל היעד (אפיון קהל היעד עוזר לנו למקד את התוכן טוב יותר). גרפיקה יכולה לשמש כמקפצה מבחינה ויזואלית לליסט, עיצוב טוב והומוגני ישפר את הנראות הכללית, יאפשר ללקוחות להבין טוב יותר מה הם עומדים לרכוש ויציג את המותג בצורה מכובדת יותר, משכנעת ו'מוכרת' יותר.

טיפ קטן לגבי צילומי אווירה: החוויה שאנו רוצים להעביר צריכה להיראות מקומית ללקוחות (כאילו צולמה בסביבה שלהם) לכן כל מי ומה שמצולם צריך להיראות טבעי/מקומי לקונה.

מידע כללי על המוצר יעזור להדריך את אנשי המקצוע (צלמים, מעצבים גרפיים, עורכים ומעצבי מוצר)

מה אנחנו רוצים להשיג, לאן אנחנו מכוונים, מי קהל היעד הפוטנציאלי ומה אנחנו רוצים להציג בכל תמונה.

לסיכום:

הליסט באמזון צריך להתחיל בתמונות ברורות של מה אנו מוכרים, איך המוצר נראה ומה מגיע איתו בנוסף.

אחר-כך נציג את אופן ודרכי השימוש בצורה שיווקית יותר, ככל שנדע יותר פרטים על קהל היעד שלנו מעמד המכירה יהיה קל יותר, ולבסוף נציג את המוצר כחלק מחוויה (חווית שימוש/אווירה) שתעזור לגרום לקונה הפוטנציאלי להשתכנע עוד יותר שהוא רוצה לקנות את המוצר שלנו.

הכותב:  תומר בורמד, צלם מעולם הפרסום, מתמחה בצילום לתעשיה, מסחר ומוצר.

טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן מוכרת באמזון החל משנת 2014 ועד היום. במקביל וככל שתחום המכירות באמזון נעשה מפתה יותר עבור רבים אך גם מורכב יותר, פיתחה טליה את קורס המכירות באמזון. הקורס מציג שיטה שנקראת "שיטת הסל הרחב" הדוגלת בפיזור הסיכונים וכניסה הדרגתית לעולם המכירות בפלטפורמה המצליחה ביותר בעולם. טליה גרטמן בעלת M.A בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת בחינוך, יועצת מכון היצוא לשיווק בדיגיטל ומכירות באמזון ומפתחת קורסי אמזון ו eCommerce. לפרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות