מי הוא הספק הפוטנציאלי?
אחד ההיבטים היותר משמעותיים של מכירות באמזון הוא איתור מוצר טוב מספק טוב. הספק יכול להיות כמובן חנות רגילה בה אנחנו קונים בזול ומוכרים באמזון במחיר יותר יקר (arbitrage), מפיץ – בדרך כלל הסיטונאי שמוכר בכמויות יותר גדולות והיצרן עצמו.
מוצר טוב הוא כמובן מוצר שיש לו ביקוש גבוה לאורך זמן, מוצר גנרי שאינו תלוי בעונות השנה ושיש לו ביקוש קבוע. למוצר זה יש ספק יציב שיש לו תמיד מלאי ושתהליך ההזמנה ממנו הוא פשוט ומהיר. למעשה אנו מדברים על נוסחה להצלחה שאומרת כך:
מוצר טוב + ספק טוב = מכירות קבועות ויציבות במינימום לוגיסטיקה וזמן.
איך מתכוננים לפגישה עם הספק הפוטנציאלי?
בין אם מדובר בספק בישראל איתו אתם נפגשים פנים מול פנים, ספק בסין או ספק בארה"ב ובשאר העולם, עליכם לזכור כי אתם מייצגים את העסק שלכם וכי אתם אנשי עסקים רציניים. למעשה, בעצם היותכם מוכרים באמזון אתם הופכים לאנשי רכש Purchasing agent.
ישנם מוכרים המעדיפים להציג את עצמם כבעלי החברה וישנם כאלה המציגים את עצמם כאנשי הרכש. זה כמובן תלוי בנסיבות. אם מדובר בפגישה עם מנכ"ל החברה הרי שתרצו להציג את עצמכם כבעלים והשיחה תיסוב בדרך כלל על שיתוף פעולה אסטרטגי, הנחות והטבות מיוחדות וכו'.
פגישה עם נציגי המכירות של הספק תהיה בדרך כלל קלילה יותר באופייה ותיסוב יותר סביב ההיבטים הלוגיסטיים של השילוח, עלויות וכו'.
בשני המקרים כדאי להגיע עם כרטיסי ביקור, אתר אינטרנט חי ופעיל עם הדומיין שלכם וכמובן עם הבנה מעמיקה בביזנס שלכם ובעיקר במוצר אותו אתם מבקשים לרכוש, יתרונותיו והכמויות שאתם מבקשים לרכוש.
כדאי מאד להזמין כמות קטנה בפעם הראשונה ובהמשך להגדיל בהדרגה את הכמויות ובכך להגדיל את יכולות המשא ומתן שלכם בנוגע להיבטי התמחור.
אז איך מגדירים ספק טוב?
ישנם מספר פרמטרים להגדרת ספק טוב וכדאי שנוכל לשים סימן וי על כולם.
[table id=1 /]