בימים אלה אנו נערכים ליום הפריים Prime Day שיחול בתאריכים 13-14 באוקטובר וכמובן במקביל גם לתקופת החגים הנוצריים. זו הסיבה אגב, שהרבעון הרביעי בשנה, Q4 נחשב לרבעון המוצלח ביותר למכירות באמזון ומוכרים רבים נערכים לו החל מיוני ולעתים אף לפני.
אמזון מראה תמיכה יוצאת דופן כלפי המוכרים ומקיימת קו תקשורת שוטף, במייל, בוובינרים ובכנסים וירטואליים. בתחילת החודש אמזון ארחה את הכנס Amazon Accelerate, כנס וירטואלי שהוקדש להצלחת המוכרים, אשר יותר מ -10,000 מוכרים הצטרפו אליו.
לאחרונה התבשרנו על שלוש השקעות עיקריות שאמזון מתעדת להשקיע לטובת הצמיחה העסקית שלה/שלנו. זאת כמובן בהתאמה למגמה העולמית של מעבר לרכישות אונליין והצורך לספק סחורות בכמויות שלא נודעו בעבר, תוך כמובן שיפור אמצעי הלוגיסטיקה.
1. אמזון הגדילו את קיבולת המחסנים בכמעט 20 מיליון מטרים רבועים וזאת כדי לקלוט סחורות מכל העולם
2. אמזון מתעתדת להשקיע 100 מיליון דולר נוספים בכדי לעודד מוכרים קטנים ובינוניים ולחבר בינם לבין קונים פוטנציאליים במהלך פריים דיי ובעונת החגים. בעיני אמזון (סוף סוף) העסקים הקטנים הם קריטיים עבור חווית הקניה וההיצע עבור לקוחותיהם
3. מתחילת מגיפת ה- COVID-19, אמזון ביצעההשקעות מרובות כדי להבטיח תגובות ותקשורת במהירות רבה יותר – באמצעות דוא"ל, חדשות במרכז המוכר והפורומים שלנו. בהזדמנות זו אני ממליצה על קריאת החדשות וכן השתתפות וקריאה בפורומים ב Seller Central, שם ניתן להתרם מחוכמת ההמונים וכן לקבל תשובות מאנשי התמיכה של אמזון שאף הם נמצאים בפורומים.
טיפים מאמזון (עם פירוש והרחבה של טליה) לקראת החגים:
החגים מהווים חלק קריטי בעסקיהם של מוכרים רבים ולכן אמזון מממליצים:
- עקב הלחץ על המשלוחים במהלך החגים ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה אמזון יעודדו את הלקוחות באמצעי תקשורת רבים לערוך את הקניות לחגים מוקדם יותר. לכן מומלץ לשלוח מלאי למחסנים בהקדם האפשרי לתזמן השקת מוצרים ולהפעיל מבצעים ופרסום מוקדם יותר.
- שימו לב היטב לאיכות המוצרים, המשלוחים והתוויות על גבי המוצרים כדי להבטיח קליטה חלקה שלהם במחסני אמזון בעונת השיא העמוסה. שימו לב להמלצות אמזון לגבי רמות המלאי שלכם, מתי וכמה לשלוח.
- למרות שהרבה השתנה בעולם סביבנו השנה, דבר אחד לא משתנה לעולם והוא הסיפוק ושביעות הרצון של הלקוחות ממבחר גדול, מחירים נמוכים ומשלוח מהיר ונוח. תמיד קריטי להתמקד בנושאים אלה. היו עם יד על הדופק לגבי חשבון המוכר שלכם באמזון, איכות הליסטינג (דף המוצר), התמחור ושירות הלקוחות.
אמזון מבינים שזו הייתה שנה מאתגרת – הן מבחינת ניהול עסק והן בחיים האישיים ואנו רואים סובלנות רבה יותר כלפינו המוכרים, מה שקודם לא היה. חשוב לזכור כי באופן גורף, החנויות והמוכרים באמזון לא רק צמחו במהירות השנה, אלא שהם צומחים אפילו מהר יותר מכל עסק קמעונאי פיזי (חנויות פיזיות, קניונים וכו').
שיהיה בהצלחה לכולם