למה בכלל צריך לכתוב על פרייבט לייבל?
לאחרונה אני רואה יותר ויותר בקבוצות הפייסבוק מוכרים שמנסים להיפטר ממלאי מוצרי פרייבט לייבל שהחלו לפתח. הכתובת היתה על הקיר ולצערי וודאי עוד נחזה בעוד הרבה נפילות כאלה. אז בואו קצת נרחיב את היריעה.
עד לפני שנה מספר המוכרים הישראלים באמזון היה כמעט אפסי אבל השמועה עברה מפה לאוזן ויותר ויותר אנשים הצטרפו אל רכבת ההצלחה שנקראת "פרייבט לייבל באמזון". במקביל קורסים חדשים למכירות פרייבט לייבל באמזון צצים כמו פטריות אחרי הגשם. אנשים נוהרים אליהם כמו שנהרו לאיביי, לדרופשיפינג ולאתרי האפיליאטס מתוך חלום "לעשות מכה", להתפרנס מ"הכנסה פאסיבית" ובגדול להשען אחורה ולתת לאמזון לעבוד עבורך.
אלפי מוכרים ישראלים חדשים הצטרפו לאמזון בשנה האחרונה והשאלה הכי נפוצה שנשאלת היא "האם יש עוד מקום למוכרים חדשים?" לגבי החלומות שהזכרתי קודם, כמובן שאין לאף אחד ספק שברגע שהוא יצטרף לחגיגה כל החלומות יתגשמו.
אז זהו שלא.
כדי להסביר עד כמה אמזון זה עולם בפני עצמו עם חוקים משלו, חוקים נוקשים ובלתי מתפשרים, ההשוואה שהכי נראית לי דומה כרגע היא בין אמזון לשגרירות האמריקאית.. כאן וגם כאן לא קל לקבל ויזה ומרגע שנכנסת עליך לשמור על החוקים או שלעולם לא תוכל להיכנס שוב 🙂
ואנחנו הישראלים, מה לעשות, אוהבים להיות יצירתיים והרבה פעמים עוקפים את החוקים, מקצרים תהליכים וחותכים פינות. רב המוכרים החדשים באמזון ורב הקורסים מכשירים את המוכרים החדשים בתחום שנקרא פרייבט לייבט. מותג פרטי משלכם.
המושג פרייבט לייבל מקפל בתוכו את כל החלומות שהזכרתי קודם.. משהו שהוא רק שלכם, שיש לו ביקוש, שאולי אפילו רשמתם עליו פטנט, שבחרתם, שעיצבתם ושהשקעתם בו את כל החסכונות שלכם כדי שמעכשיו ועד הפנסיה המוצר ירוץ באמזון עם מכירות של 10 יחידות ביום, עם רווח של 10 דולר ליחידה ואז תוסיפו מוצר חדש מאותה משפחה, אף הוא ימכור 10 יחידות ביום, עם רווח של 10 דולר ליחידה וכו', וכו' וגו'..
אבל פה בדיוק זה המקום בו מתנפץ החלום.
מוצר מדליק? זמנו קצוב.
מוצר שיש לו ביקוש מטורף והוא נמצא ב 100 המוצרים שהם הבסט סלר באמזון? יש לכם 20 מתחרים. בוא נעשה את המתמטיקה ונחלק את הרווח בין כל המוכרים.. כבר לא נשמע כל כך טוב, נכון?
מוצר שיש לו ביקוש כלל עולמי, שהוא פותר בעיה, שהוא איכותי ושאפילו שדרגתם אותו? יס, יס ועוד פעם יס! זה המוצר שתרצו למצוא. אבל תצטרכו להשקיע הרבה הרבה כסף..
השבוע יצא לי להיות בסופר פארם וחשבתי שזו דוגמה מעולה למוצר שהוא פרייבט לייבל אבל נעשה נכון וכן, בהשקעה כספית עצומה!
מדובר במשפחה של מוצרים לבעיות רגליים ומפרקים שנקראת "אוריאל". אם תלכו לעליבבה, תראו את רב המוצרים של "Uriel", כמובן ללא האריזות ובמחירים מצחיקים. אבל מי שעומד מאחורי המותג עשה עבודה מדהימה באיתור מוצר, בשיווק, במיתוג, בהחדרת המוצר לשוק ובבניית שם איכותי.
זה החזון האמיתי של הפרייבט לייבל. הוא לוקח זמן, משאבים, כסף ומצריך למידה מאד מאד מעמיקה של התחום אליו אנחנו נכנסים, כמו גם הפלטפורמה אליה אנחנו נכנסים.
אני חוזרת אל אלפי הישראלים שמנסים לפתח פרייבט לייבל. זה בעצם להקים עסק חדש, עם מוצר חדש ולחנך שוק שהמוצר שלי יותר טוב ממוצרים אחרים. וזו בדיוק הסיבה שאני מתרחקת מפרייבט לייבל כמו מאש, למרות שבלית ברירה חלק מהמוצרים שלי הם פרייבט לייבל, אך במובן הכי הכי פשוט של הביטוי.
הגישה האישית שלי שייכת לאסכולת ג'ים קוקראם והקבוצה האמריקאית שדוגלת בפיזור הסיכונים וב Multi Income Streams – ריבוי ערוצי הכנסה. מעולם לא חשבתי לעזוב את עבודתי המסודרת וידעתי שמספר השעות שאוכל להקדיש לאמזון יהיה מוגבל.
ידעתי שאצטרך להקריב לפעמים ימי שישי, שבת, שחרית וערבית לטובת אמזון וידעתי בוודאות שאני הולכת לעשות את זה בשיא הזהירות, ובשיטה שנוקטת בהתפרסות לרוחב ולא חדירה לעומק. המשמעות – סל רחב מאד של מוצרים ולא מוצר אחד או משפחה אחת של מוצרים.
עוד אמשיך לספר על כך בפוסטים אחרים אך הגישה והניסיון לימדו אותי שמתוך הסל הרחב הזה של המוצרים יזהרו לפתע גם היהלומים והם הם שיהפכו הפרייבט לייבל שלי בסופו של דבר, כמו שאכן קרה.
לסיכום
ממליצה ללמוד קודם כל את הפלטפורמה הזו, להתנסות במשלוחים, ללמוד לדבר עם ספקים בארץ, ללמוד לבחור מוצרים טובים ולא מתוך ה 100 הראשונים (!) לחשוב במונחים של בעיה ופתרון ורק אחרי שהתנסיתם וראיתם כי טוב, להתקדם לפרייבט לייבל.