הבלוג של טליה גרטמן

חושבים על קורס דרופשיפינג? כמה נקודות למחשבה לפני שמתחילים

קורס אמזון מבית טליה גרטמן קורסים באינטרנט

דרופשיפינג הוא נושא חם כבר כמה שנים ואני מקבלת שאלות ובקשות רבות למידע בנושא דרופשיפינג, בין אם זה דרופשיפינג מאמזון לאיביי ובין אם זה דרופשיפינג מספקים אחרים.

אחת הסיבות לפופולריות של דרופשיפינג היא שכאשר מפעילים אתר מסחר שכל המוצרים בו נמכרים בשיטת הדרופשיפינג, אין צורך לדאוג לדבר מלבד להציג את המוצר באתר באופן אטרקטיבי ומושך וכמובן לשווק אותו באינטרנט.

אין צורך לדאוג למלאי, למשלוח, ללוגיסטיקה וכו' כל מה שצריך (כך אומרת האגדה) זה לקבל הזמנות ולהרוויח כסף.

הלוואי וזה היה כל כך קל ופשוט..

בתיאוריה דרופשיפינג נשמע כמו רעיון מדהים וכנראה שגם כיום יש מוכרים שעושים הרבה כסף מדרופשיפינג, אבל בכל זאת, במאמר הזה ננסה לדבר דווקא על החסרונות ופחות על היתרונות.

בעיות נפוצות בדרופשיפינג

 

  1. בדרופשיפינג אתם לא באמת מקבלים את המחיר הנמוך ביותר עבור המוצר. קחו לדוגמה את המוצרים שאתם מוצאים באמזון ומנסים למכור באיביי. מעבר לעובדה שאתם למעשה מציגים באיביי טקסטים ותמונות שלא שייכים לכם אלא לאמזון (הפרת זכויות יוצרים) אתם למעשה בוחרים מוצר שהתמחור שלו באמזון משקף את עלויות הייצור, ההפצה, השילוח, הפרסום באמזון והרווח של אותו מוכר מאמזון אשר את המוצר שלו אתם מנסים למכור באיביי.
  2. גם מפיצים אחרים העובדים בשיטת הדרופשיפינג לא נותנים לכם את המחיר הנמוך ביותר. כנסו רגע לנעליו של הדרופשיפר. הוא מעדיף למכור בכמויות לחנויות מאשר לטפל במוצרים בודדים עבורך, לארוז אותם ולשלוח דרך הים או האוויר. לכן המחיר שתקבלו מגלם עלויות נוספות של הספק או המפיץ שעושה את כל העבודה כאן וזה בהחלט יבוא לידי ביטוי במחיר הסיטונאי שתקבלו.
  3. עלויות המשלוח שתצטרך לגבות הן יקרות יותר. נניח שלקוח אחד רכש מספר מוצרים מהחנות שלך וכל אחד מדרופשיפר אחר. המשמעות היא לוגיסטיקה מורכבת וביצוע משלוחים נפרדים ללקוחות שלכם עם חברות שילוח נפרדות אשר גובות מחיר שונה עבור השילוח. הדרך להתמודד עם סוגיה זו היא לבחור בדרופשיפר אחד עם טווח מוצרים רחב אך כמובן שזה מפחית את המבחר אותו תוכל לספק ללקוחותיך.
  4. Drop shipping יכול להיות סיוט לוגיסטי. אל תטעו לחשוב שהדרופשיפר עושה עבורכם את כל העבודה ואתם רק סופרים את הכסף. למרבה הצער תצטרכו להתמודד עם שירות הלקוחות מאחר ואתם למעשה המוכרים. תצטרכו לתת מענה לשאלות, תצטרכו לטפל ולהתנצל במצב של חבילות שלא מגיעות בזמן או אם יש תקלה במוצר.
  5. במצב בו לקוח מזמין  מוצרים שונים מהחנות שלך וכל אחד למעשה מוזמן מדרופשיפר אחר, הלקוח יקבל את החבילות בזמנים שונים והוא לא יבין אין מחנות אחת והזמנה אחת הוא מקבל 3 משלוחים שונים. מצב כזה עלול להפחית את רמת האמון בעסק שלך ולהביא לביקורות שליליות.
  6. למעשה, אתה מסכן את המוניטין שלך משום שהוא תלוי בגורם חיצוני, הדרופשיפר, אשר אין לך שליטה על התהליכים הלוגיסטיים שלו. כלומר שירות הלקוחות יהיה למעשה בידיים של מישהו אחר, כאשר אתה נמצא בצד של השירות ללקוח אך אין לך את הכלים והיכולת לשלוט ברמת השירות. הרוויוז (חוות הדעת) ברחבי הרשת ובמדיה החברתית על העסק שלך הם כיום חזות הכל ויש להם השפעה מכרעת על קיומו, קידומו והצלחתו של העסק שלך.
  7. במצב בו הלקוח שלך מעוניין להחזיר את המוצר זו בעיה אקוטית מבחינתנו כמוכרים ישראלים המוכרים לשוק האמריקאי. אם אינכם עובדים עם מחסן לוגיסטי לאן הלקוחות ישלחו את המוצר שהחזירו? מתי תקבל חזרה את כספך? זה כמעט תמיד מצב של הפסד.

כמובן שיש דרכים לטפל ברב הבעיות שהוצגו בפוסט אך בכל זאת חשוב לדעת אותן לפני שנכנסים לתחום הדרופשיפינג.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן, מוכרת באמזון מזה 6 שנים, עוסקת מזה 20 שנה בשיווק דיגיטלי והקמת אתרי תדמית וחנויות E-commerce , מנטורית ויועצת לשיווק דיגיטלי לעסקים בינלאומיים במכון היצוא, מרצה ומפתחת קורסי אמזון אונליין ובעלת תואר שני (בהצטיינות) בפיתוח תוכניות לימודים בדיגיטל.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות