חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבלוג של טליה גרטמן

אמזון – עשר הטעויות הנפוצות בחשבון מוכר לקרוא ולשמור

סגירת חשבון מוכר באמזון

10 טעויות נפוצות של מוכרים באמזון ואיך להימנע מהן

טוב, אף אחד מאיתנו לא אוהב לעשות טעויות, אבל כידוע מי שלא עושה לא טועה. טעויות הן חלק בלתי נמנע מעולם העסקים ומהחיים בכלל. עם זאת ישנן טעויות שניתן להימנע מהן באופן קל יחסית ואין ברירה, אנחנו כישראלים שתמיד מוצאים את הדרך המהירה ביותר בכל מסלול עקלקל, נצטרך להתיישר לפי התנאים של אמאזון.
אז בואו נתחיל:

טעות 1: בחירת מוצר

זה למעשה הנושא החשוב ביותר במכירות באמאזון. בניגוד לאיביי, לקוחות אמזון הם לקוחות מפונקים שמחפשים איכות וכמובן גם שירות. ברגע שאתם מוכרים דרך FBA פתרנו את נושא השירות משום שאמזון מטפלים בכל ההיבטים של שירות הלקוחות, החל משילוח המוצר ועד טיפול בתלונות, החלפות, החזרות וכו'. אמזון תקדם מוצר אשר יש לו ביקוש. איך יודעים אם יש ביקוש? על פי כמות החיפושים, הביקורים בדף המוצר וכמובן יחס ההמרה – כמה מהמבקרים בדף המוצר שלך הפכו לקונים. לכן כל מוצר שמכניסים לאמזון מצריך מחקר המתייחס לביקוש, ROI (עלות המוצר מול הרווח), מחקר מתחרים ועוד. נושאים אלו יכוסו ביתר פירוט בקורס "מחקר מוצרים".

טעות 2: איכות ה Listing – דף המוצר שלנו באמזון

דף המוצר שלך הוא למעשה המפגש הראשון של הקונה עם המוצר ואף עם בית העסק, כלומר החנות שלך באמזון. לכן הכרחי לספק תמונות איכותיות של המוצר מכמה זוויות (על פי הגדרות התמונה של אמזון), להראות בתמונה את אופן השימוש במוצר, לדוגמה ילד המשחק עם הצעצוע, לכתוב מידע מפורט על המוצר וכמובן רשימה של בולטים (נקודות) עם יתרונות המוצר.

טעות 3: התעלמות משינויי מדיניות ועדכונים

מדיניות אמזון משתנה חדשות לבקרים, כמו גם שינויים בעלויות אחסון, שינוע וכו'. כמוכרים באמזון תקבלו הרבה מאד מיילים יום יומיים מאמזון. אני ממליצה לקרוא כל מייל כזה ביסודיות ולבדוק אם החנות או המלאי מצריך טיפול ויישום שינויים. התעלמות ממיילים אלו יכולה להביא להשעיית החשבון ואף לביטולו לגמרי. לכן קחו כמה דקות לקריאה והבנה מעמיקה של העדכונים הנשלחים מאמזון.
בכל פעם אמזון שולח לך הודעה על מדיניות או שינוי מטרי, אתה רוצה להיות חכם כדי לקרוא ביסודיות על זה ולראות מה אתה צריך לשנות. ההשלכות של זה יכול להיות מצב חשבונך מושעה – או אפילו הסתיים – אז קחו כמה דקות צורך לעדכן על הדברים האלה וליישם את השינויים.

טעות 4: אי התייחסות לפניות של לקוחות

אמנם אמזון אחראים על שירות הלקוחות אך מידי פעם תקבלו מיילים מלקוחות עם שאלות לגבי המוצר, תלונות כל שהן (אני מודה, לעתים הזויות, אבל כבר אמרנו שלקוחות אמזון מפונקים) וכו'. תפקידך כאן הוא לתקשר עם הקונה ולעשות זאת במהירות, מאחר ואי התייחסות או עיכוב במתן מענה ללקוח שפנה אליך ישירות תתבטא בציון נמוך במדדים שלך כמוכר. חשוב לזכור שמדדים אלו משפרים את סיכויי החשיפה שלך. אמזון רוצים לראות מוכר שאכפת לו מלקוחותיו. בנוסף, על פי חוקי אמזון אם הנך משתמש בשירותי FBA אינך יכול לתת החזר ללקוחות, או לתת שירות לקוחות. אך כאן יש תחום קצת אפור שמשחק לטובתכם. אתם חייבים לענות לקונה שפנה אליכם. לכן, המענה המהיר, האיכפתיות, או לפעמים אף מתן קופון הנחה על פריט אחר או נוסף בחנות – תתבטא בפידבק מעולה עליכם כמוכרים באמזון. בנוסף, לקוחות אלה יחזרו ויקנו מכם ויהפכו לממליצים.

טעות 5: לא להבין את משמעות המשוב עליך כמוכר והמשוב על המוצר

הלקוחות יכולים לתת משוב עליך כמוכר (seller feedback) או על המוצר (product review). אם קונה השאיר משוב שלילי על המוצר באזור המשוב עליך כמוכר, יש באפשרותך לפנות לאמזון בבקשה להסיר את המשוב השלילי. הרבה יותר מסובך עד בלתי אפשרי להסיר משוב שלילי על מוצר. זה מחזיר אותנו לנקודה הראשונה של בחירת מוצר טוב, הצגתו בדרך מכובדת וכו' כך שלקוחות יחשבו פעמיים לפני שהם פוגעים במוצר עם סקירה שלילית. חשוב לזכור שכל משוב שלילי המתייחס למשלוח או למצב המוצר בהגיעו אל הלקוח עובר לטיפול אמזון. אם קיבלתם משוב שלילי כמוכרים בעקבות תקלה כזו פנו לאמזון (איך פונים בקישור הזה) ובקשו להסיר את הציון השלילי. אמזון יקחו אחריות, יכתבו תשובה וימחקו את המשוב השלילי.

קריאה קשורה: כיצד להסיר משוב שלילי על אמזון

טעות 6: פניות יזומות ללקוחות לקבלת חוות דעת על מוצר

זכרו שאמזון באופן אוטומטי שולח מיילים ללקוחות ומבקש חוות דעת. אין להפציץ את הלקוחות במיילים על מנת להעלות את הציון של המוצר ולהביא אותו לדף הראשון. זה "לא לא" גדול. במקום זאת ישנן מערכות שמתממשקות עם אמזון ודרכם ניתן לשלוח מייל אחד או שניים מנומסים ואישיים המתעניינים בלקוח ובחווית הקניה. שום דבר לא מעבר לזה!

טעות 7: לא לנצל את כל המידע הקיים ב Seller Central

אמזון עוזרת לכם למכור. בדאשבורד שלכם יש מידע חשוב, טיפים, מה כדאי למכור, מוצרים דומים למוצרים במלאי שלכם, פורומים לעזרה, דוחו"ת ועוד עשרות כלים. בקורס זה נסקור את רב הכלים ואופן השימוש בהם. עם זאת אל תחכו ותיזמו! הביטוי החביב על כל המוכרים באמזון הוא Take Action – לא להתלבט, לעשות! לכן התחילו לקרוא וללמוד על הכלים השונים ועשו בהם שימוש רב ככל האפשר.

טעות 8: שמירת המידע והעדכונים שאתם מקבלים מאמזון

דברנו קצת על שינויי המדיניות ועדכונים שאמזון שולח וכעת נדבר על תשובות שקיבלתם מאמזון כאשר פניתם בשאלה קריטית כלשהי, כגון אישור שקיבלתם למכור בקטגוריה מסוימת. שמרו את כל האישורים הללו כאסמכתאות, כך שאם חשבונכם מושעה או שאמזון מסרבים לקבל מוצר מסוים ששמתם בקטגוריה שחשבתם שאושרה לכם, תוכלו תמיד לשלוף את המייל ולשלוח אליהם כהוכחה. גם אמזון טועים ואפילו הרבה!

טעות 9: חוסר פתיחוּת למכירות בשווקים נוספים בינלאומיים

זה נהדר למכור באמאזון USA, אבל אמזון קיים גם באירופה, ביפן ובמדינות נוספות. עקבו אחר העדכונים ולאחר שהתבססתם עם החשבון בארה"ב והתחלתם להבין מה קהל היעד שלכם רוצה, בחנו את האפשרות לפתוח פלטפורמות מכירה נוספות באירופה, קנדה וכו'.

טעות 10: שאננות

כמו שאני חוזרת ואומרת שוב ושוב אין הכנסה פאסיבית. ישנם ימים בהם המכירות ממריאות וישנם ימים, עונות וחודשים "יבשים". כמו בכל עסק. מאד קל לנוח על זרי דפנה כאשר אנחנו רואים מיילים על גבי מיילים "Amazon have shipped the item you sold" אבל דווקא בתקופות כאלה זה הזמן לבדוק מוצרים חדשים ולפתח את העסק. בנוסף, לא לתת לשאננות לתפוס אתכם לא מוכנים. לבדוק כל הזמן את המלאי, מה צריך לחדש, מתי להזמין מלאי חדש, אולי צריך לתת בוסט בקמפיין PPC ועוד. בקיצור – אמזון זה עסק ככל עסק שמצריך טיפוח, תשומת לב ואהבה.

טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן מוכרת באמזון החל משנת 2014 ועד היום. במקביל וככל שתחום המכירות באמזון נעשה מפתה יותר עבור רבים אך גם מורכב יותר, פיתחה טליה את קורס המכירות באמזון. הקורס מציג שיטה שנקראת "שיטת הסל הרחב" הדוגלת בפיזור הסיכונים וכניסה הדרגתית לעולם המכירות בפלטפורמה המצליחה ביותר בעולם. טליה גרטמן בעלת M.A בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת בחינוך, יועצת מכון היצוא לשיווק בדיגיטל ומכירות באמזון ומפתחת קורסי אמזון ו eCommerce. לפרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות