הבלוג של טליה גרטמן

השפעת נגיף הקורונה על מוכרי אמזון יתרונות (?) וחסרונות

השפעת נגיף הקורונה על מוכרי אמזון

השפעת נגיף הקורונה על מוכרי אמזון

כל עולם הקמעונאות הגלובלי מביט בדאגה הולכת וגוברת אחר התפשטות נגיף הקורונה בסין וברחבי העולם. התפרצות ה SARS ב 2002 גרמה נזק עצום לעולם המסחר האלקטרוני בסין ונראה ממדי הנזק מהמגיפה הנוכחית אף עולים על הנזק שנגרם לכלכלה הסינית ב 2002. כל הסחורות תקועות בנמלים, אין יוצא ואין בא וכל עסק קמעונאי, גדול כקטן, שהסתמך אך ורק על יבוא מסין, מוצא את עצמו בסיכון משמעותי המאיים על קיומו. 

עולם המדיה החברתית תורם אף הוא לבהלה ולפאניקה הכללית וידוע עד כמה משמעותית השפעתה של המדיה החברתית על מכלול ערוציה לסדר היום הכלכלי.

הכלכלן הראשי של UBS, פול דונובן, אמר בתדרוך הכלכלי שלו ביום חמישי כי "בהשוואה לפני 17 שנה, ההוצאות ברשת הן משמעותיות יותר וזה מקטין את ההשפעה הכלכלית של הנגיף. עם זאת, רוב הנזקים הכלכליים כתוצאה מהנגיף נובעים מפחד. המדיה החברתית נפוצה היום בהרבה. אנו יודעים שהמדיה החברתית מפיצה חדשות מזויפות למרחק רב יותר ובמהירות גבוהה יותר מכפי שהיא מפיצה את האמת."

קרי מרדוק, עורך ומוציא לאור של מגזין המסחר האלקטרוני המקוון Practical Ecommerce, אמר ל- FOX Business, "ההשפעה הישירה של נגיף קורונה על מכירות אמזון חיובית ככל הנראה, משום שהקונים נשארים בבית ופחות מבקרים בחנויות הפיזיות מחשש להידבקות. אך מצד שני – אין להשיג סחורה מסין ובנוסף, קיימת התופעה של ההיסטריה העולמית שמרב חשש למגיפה שתתפשט בכל רחבי העולם, אנשים נוטים להיאחז בכספם ולהפחית בקניות.

הנישה שכן פורחת בימים אלו היא נישת המסכות ואמצעי ההגנה. אפילו ענקית הקמעונאות עליבאבא אמרה כי היא תתבסס על מסיכות ומוצרי הגנה כגון ג'ל חיטוי, כדי להבטיח שלקוחות יוכלו לקנות אותם "במחירים סבירים", דיווח Morning Post בדרום סין.

כמוכרים באמזון, איך מתמודדים עם הבעיה?

למי שהתבסס אך ורק על יבוא מסין כנראה שיש בעיה משמעותית, עד כדי שיתוק מוחלט בעסק.

הגישה שלי היתה ועדיין (וכך גם יודעים תלמידיי בקורס) – אף פעם לא לשים את כל הביצים בסל אחד.

עם כל הצער וההתעניינות במצבם של הספקים שלנו בסין, אנחנו חייבים להמשיך להתפרנס. לכן מראש דואגים לספקים מישראל, מארה״ב מהודו מויאטנם, מתורכיה וכו. והכי חשוב – בעוד חודשיים ASD MARKET WEEK תערוכת הספקים הענקית בווגאס, אליה מגיעים ספקים ויצרנים מכל העולם. להערכתי היא תהיה מפוצצת במוכרי אמזון מכל העולם. הייתי לפני שלש שנים ואסע גם השנה. ככל שאנו מתרחקים ומביטים באמזון בפרספקטיבה יותר רחבה, חייבים לראות את מכלול הסיכונים מעבר לקורונה. זה טראמפ מול בזוס, הטרנד של made in USA, הגל הלאומני, הרגולציות החדשות, המסים הכבדים על יבוא סחורות מסין ועוד. חייבים להיות זהירים, לא רק באיתור מוצרים ממקורות מגוונים בחתך הגיאוגרפי, אלא גם בהקמת תשתיות בפלטפורמות נוספות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן, מוכרת באמזון מזה 6 שנים, עוסקת מזה 20 שנה בשיווק דיגיטלי והקמת אתרי תדמית וחנויות E-commerce , מנטורית ויועצת לשיווק דיגיטלי לעסקים בינלאומיים במכון היצוא, מרצה ומפתחת קורסי אמזון אונליין ובעלת תואר שני (בהצטיינות) בפיתוח תוכניות לימודים בדיגיטל.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות