הבלוג של טליה גרטמן

למה חשוב היום יותר מתמיד לבצע אופטימיזציה למוצר באמזון

ביצוע SEO באמזון

מהפכת הרוויוז באמזון

לאחר שוך הסערה וענני האבק נותרו מוכרי אמזון עם הרבה מאד סימני שאלה ובעיקר "דרכנו לאן". כזכור, שיטת השיווק המרכזית בפרייבט לייבל היתה דרך חלוקת מוצרים חינם תמורת רוויוז, חוות דעת למוצר. שיטה זו הביאה תנועה מלאכותית ומגמתית אל דף המוצר באמזון.  איך זה נעשה? מאד פשוט, דרך אתרים המקשרים בין בלוגרים ואנשים שמקבלים מוצרים חינם לביננו המוכרים. אנחנו הענקנו שובר חינם שהפקנו בסלר סנטרל באמזון, הסוקרים הפוטנציאליים נכנסו לקישור ששמנו אל המוצר (תנועה מלאכותית ומגמתית) ואם החליטו שהם בדיוק בדיוק צריכים קפיץ תולש שפם הם "התנדבו" לקבל את המוצר חינם תמורת חוות הדעת שלהם במוצר עצמו. כמובן שבין הצדדים היה הסכם בלתי כתוב שחוות הדעת תהיה מעולה.

איך זה השפיע על האלגוריתם של אמזון?

שני דברים ברורים וידועים. האחד: מה שנמצא מעבר לדף הראשון בתוצאות החיפוש הוא למעשה בית קברות אחד גדול. הרב המכריע של ההמרות (הקלקה, פנייה, רכישה) מגיע מתוצאות הדף הראשון. הדבר השני שידוע: אלגוריתמים הם אחד הסודות השמורים ביותר של כל מנועי החיפוש בעולם ולא רק.

יחד עם זאת מוכרי אמזון הבינו מהר מאד שהמוצרים המוצגים בדף הראשון באמזון (והם גם כמובן הנמכרים ביותר) הם אלה שיש להם רוויוז טובים (חוות דעת, סקירות) ובין 4 – 5 כוכבים. כל הגורואים של השיווק באמזון המליצו על השיטה, תביאו כמה שיותר חוות דעת וכוכבים למוצר שלכם ותוך חודשיים שלשה אתם תמכרו באלפים. ונכון, זה עבד כך בתקופה הראשונה של הבהלה לזהב, כלומר בשנתיים האחרונות.

מה בעצם קרה?

הסנוניות הראשונות שבישרו את בשורת השינוי מתחת לחשרות העננים שהתרגשו מעלינו היו הפנדה וחברותיה – עדכוני האלגוריתם בגוגל. עדכונים אלה אמרו לעולם השיווק באינטרנט "עצרו הכל, כל מה שעשיתם עד עכשיו לא טוב, מניפולטיבי ורע לגולש ישר הלב והתמים" ולא די בכך, אלא אתרים שביצעו מניפולציות בגוגל כגון בניית קישורים מאסיבית, נענשו קשות ונעלמו מתוצאות החיפוש.

מהר מאד המגמה עברה גם לאיביי עם הקשחת החוקים ובאמזון, בשקט בשקט הכינו את הפצצה. גם כאן היו סימנים שרובנו בחרנו להתעלם מהם.. פתאום נעלמים לנו חוות דעת עלינו כמוכרים Seller rating.. למה הם נעלמו שאל את עצמו המוכר התמים. הרי גם הם משפיעים על החשיפה שלי באמזון..?

מי שהגדיל ראש ופנה לתמיכה של אמזון בשאלות, קיבל תשובה ברורה – "אנחנו פועלים להסרת חוות דעת שנראות בעיננו לא אמיתיות הן על מוצרים והן על מוכרים" (זה בתרגום חופשי כמובן). והרי מי שקיבל מאיתנו מוצר בחינם נתן חוות דעת הן למוצר והן לנו כמוכרים, כלומר הוספנו עוון על פשע.

מה עושים עכשיו?

עכשיו חוזרים לליבה או כמו שאוהבים באינטל לאמר Back to Basics. כשאנחנו  מאבדים את הדרך אנחנו הולכים למקום ממנו צומחים, המקום שבו יש את בסיס הידע הנכון והאמיתי. לכן אנחנו חוזרים לביצוע אופטימיזציה לדפי המוצרים שלנו, על פי השיטות הישנות ה"לבנות" והטובות.

מה זה אופטימיזציה לליסטינג שלנו?

זה בדיוק כמו לבצע SEO – קידום אורגני לאתר שלנו. ביצוע מחקר מילים, מחקר מתחרים, נבדוק מגמות, נכתוב טקסטים מעולים בשילוב הביטויים הרלוונטיים, נצלם תמונות מעולות למוצר, נקים ערוצי מדיה חברתית ונשווק דרכם, נחלק את המוצר בתערוכות ובכנסים, נפנה לרשימות תפוצה ונשווק דרכם את המוצר כ Solo Ad ובקיצור – נשקיע משאבים אמיתיים במוצר. כל זה מביא אותנו שוב לבסיס של הבסיס: בחירת מוצר טוב ששווה את המאמץ. מוצר שיש לו ערך, מוצר גנרי שיש לו שימוש יום יומי ללא תלות בתרבות, חגים, עונות השנה וכו', מוצר שהתמחור שלו מביא לנו רווח של 100% לפחות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן, מוכרת באמזון מזה 6 שנים, עוסקת מזה 20 שנה בשיווק דיגיטלי והקמת אתרי תדמית וחנויות E-commerce , מנטורית ויועצת לשיווק דיגיטלי לעסקים בינלאומיים במכון היצוא, מרצה ומפתחת קורסי אמזון אונליין ובעלת תואר שני (בהצטיינות) בפיתוח תוכניות לימודים בדיגיטל.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות