חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבלוג של טליה גרטמן

ויום אחד רואים בחשבון דגלון אדום…

חשבון מוכר באמזון סגור

רקע קצר על התראות מאמזון

הסיוט הכי גדול של כל מוכר באמזון הוא לפתוח את האפליקציה ופתאום אין בה נתונים או להיכנס ל Seller Central  שלו ולראות דגלון קטן, אדום ומפחיד למעלה בהתראות. הדגלון הקטן הזה הוא האבא של כל הפחדים. הוא אומר שקיבלת התראה מה Performance Team, שהם המקבילים למלאכי עליון או יותר נכון למלאכי השאול, אלה שיושבים ולוחשים על אוזנו של ג'ף בזוס מי הולך לגן עדן ומי מושלך לשאול. המשמעות של הדגלון הזה היא אחת: יש לך התראה חשובה ביותר ועדיף לך להימנע מ"סבבה אחי הכל טוב" ולהתחיל להתייחס לאגלי הזיעה הקרה שזורמים לך שם למטה על הגב ולהבין שצריך לפעול ומהר.

אז עד כאן ההפחדות ועכשיו המציאות

לא להבהל מההתראות אבל חשוב לקרוא אותן ברגע שהן מופיעות. לפעמים זה משהו שלא ישפיע על החשבון שלכם, כמו עדכון חשוב מאמזון שהם רוצים לוודא שקראתם, לפעמים עדכון בפרטים שלכם שצריך לאשרר ולפעמים זו באמת עלול להיות השלב שאין ממנו חזור. או כמעט שאין חזור. כמו לדוגמה כשמתלוננים עליכם שמכרתם מוצר מזויף או שהפרתם זכויות יוצרים.

אז מה עושים כאשר אתם מקבלים הודעה Amazon removed your selling privilege?

בואו נתעכב שניה על הניסוח. בעיני אמזון הלקוחות הם החשובים ביותר. המוכרים אמנם חשובים, אבל הם צריכים להבין שקיבלו זכות למכור באמזון ולאור זאת להתנהל במערכת. לכן חשוב ביותר טיפול מונע. בלי מונקי ביזנס, לבדוק היטב שמותר לכם למכור מוצר מסוים, אם אתם לא בטוחים לפתוח פנייה בתמיכה ובגדול לתרגל את המשפט האהוב עלי: "אם התשובה היא לא יודע אז ברור שזה לא"! אגב זה תקף כמעט לכל תחום בחיים.

אבל אם עשיתם הכל בסדר, ה Performance שלכם הוא 100 ובכל זאת יום אחד הגעתם והגן שלכם נעול… מה עושים??

קודם כל בלי פאניקה! ולא לרוץ ולשלם מאות ואלפי שקלים למישהו שיעשה את העבודה במקומכם.

המיילים וההתראות של אמזון מאד מסודרים וברורים ומכוונים אתכם צעד צעד מה צריך לעשות.

לדוגמה: 

"חשבונך נחסם לפעילות משום שעלינו לאשרר את פרטי הכתובת שלך". הודעה כזו יכולה להתרחש כאשר אתם משנים פרטים כלשהם בחשבון המוכר שלכם ובעיקר בפרטי חשבון הבנק.

בדרך כלל יכתבו לכם מה בדיוק אתם צריכים לעשות (כן, כן, אם אומרים לכם לשלוח מסמכים בפקס תעשו בדיוק מה שמבקשים) ולעיתים, בשקט בשקט ומאחורי הקלעים תבחינו שלמעשה יש לכם גישה לחשבון והמוצרים ממשיכים להמכר, אלא שהיתרה שלכם פתאום היא 0. מפחיד אבל לא נורא. שעה של התעסקות עם מסמכים נוסח הביורוקרטיה המצרית הזכורה לנו לטוב מהסרט הערבי של ימי שישי ואתם מסודרים.

דוגמה נוספת: 

"חשבונך נחסם משום שלקוח התלונן שמכרת מוצר מזוייף". אופס, כאן אנחנו בבעייה הרבה יותר חמורה. זו הפרה רצינית של ה (TOS (Terms of Service של אמזון. הפרה חוזרת תשלול את זכותכם למכור באמזון לתמיד.

כאן תקבלו רשימה של משימות כמו לשלוח חשבונית של הספק, לשלוח לינק לאתר הספק, להכין תוכנית פעולה איך להמנע מהמצב הזה בעתיד וכו'.

בכל המקרים פעולה מהירה מראה לאמזון שאכפת לכם מהחשבון שלכם ואתם ממהרים לפתור בעיות.

התקשרו לאמזון במקביל!

לא יזיק גם להתקשר לאמזון במקביל כדי שיראו שאתם ראיתם והתייחסתם לבעיה. לפעמים טלפון לתמיכה יכול לזרז את הפתרון באופן משמעותי כמו שניתן לראות במייל להלן:

השעיית חשבון מוכר באמזון

זכרו – לפעול לפי הספר. ואם יש שאלות אשמח לענות עליהן בפורום >>

 

 

Picture of טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן מוכרת באמזון החל משנת 2014 ועד היום. במקביל וככל שתחום המכירות באמזון נעשה מפתה יותר עבור רבים אך גם מורכב יותר, פיתחה טליה את קורס המכירות באמזון. הקורס מציג שיטה שנקראת "שיטת הסל הרחב" הדוגלת בפיזור הסיכונים וכניסה הדרגתית לעולם המכירות בפלטפורמה המצליחה ביותר בעולם. טליה גרטמן בעלת M.A בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב בתחום טכנולוגיות מידע ותקשורת בחינוך, יועצת מכון היצוא לשיווק בדיגיטל ומכירות באמזון ומפתחת קורסי אמזון ו eCommerce. לפרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות