הבלוג של טליה גרטמן

אמזון נכנסו לישראל, אז מה חדש? האם ואיך נוכל להשתלב?

אמזון ישראל תחזית לשנת 2020

חיכינו לזה במתח רב כשנתיים, בכל כינוס משפחתי או מפגש חברים, נשאלתי את אותן השאלות: "אז אמזון מגיעים לישראל, איך את נערכת כמוכרת? מה היתרונות? כדאי לי להיכנס?? כמה עולה קורס אמזון אצלך? יש הנחה לחברים וקרובי משפחה???"

במשך שנתיים עניתי בעיקביות את אותן תשובות: לא, אין כאן כרגע בשורה, לא לצרכנים הישראלים ולא למוכרים הישראלים. תרגיעו חברים. אמזון ישראל היא עדיין בגדר בועה.

בחודש שעבר, כשכל מהדורת חדשות נפתחה ב"אמזון הגיעה לישראל!" ותחת כל עץ רענן התראיינו מומחים לאמזון, הרגשתי קצת, איך לאמר, Outdated, כמעט כמו הנביא ירמיהו בשער העיר. מה את באה ומחרבת את החגיגה.. מה את באה ואומרת "עדיין לא קרה כאן כלום.. הנה, תראי, פתחו את אמזון ישראל!"

והנה, חלף חודש, ומה קורה עם אמזון ישראל?? מה באמת קרה כאן?

האמת, כמו שזה נראה כרגע, כלום, גורנישט מיט גורנישט, נאדה, Nothing..

 

אז בואו ננסה לעשות כאן קצת סדר ולראות מה באמת קרה עם אמזון ישראל:

 

הסנונית הראשונה היתה ה Local Delivery – אמזון איפשרו למוכרים ישראלים המוכרים באמזון ארה"ב להגדיר בחשבון המוכר שלהם שהם שולחים גם מקומית, כלומר מישראל לישראל.

לרב המוכרים הישראלים זה לא שינה דבר ולא היה רלוונטי, משום שרב המוכרים הישראלים רוכשים בסין, מייבאים לארה"ב ומוצריהם אינם מגיעים כלל אל ארץ הקודש.

רעידת האדמה התרחשה אצל העסקים הגדולים יותר, המחזיקים מלאים בישראל. עבורם, המכירה באמצעות אמזון ישראל, היוותה, לכאורה, הזדמנות עסקית מדהימה. שהרי ידוע לכל כמה אמזון משקיעה בפרסום ובחשיפת המוצרים שלה בכל ערוצי הפרסום הגדולים ובעיקר בגוגל.

אולם אליה וקוץ בה. כדי למכור באמזון ישראל, צריך לפתוח חשבון באמזון ארה"ב, כך שהמוצרים שלכם חשופים למעשה גם בפני קונים פוטנציאליים אמריקאיים. אז איך תשלחו אליהם ספה? כמה זה יעלה לכם ולהם? מה עם הלוגיסטיקה?

ונגיד שתכתבו כל מיני תנאים בדף המוצר ותשלחו רק לישראל, האם תעמדו בסטנדרטי המשלוח של אמזון, כלומר הספה תגיע מישראל לביתו של הקונה תוך 24 שעות? כמה זה יעלה ללקוח ולכם? מה עם הלוגיסטיקה?

 

אוי, איזו מקלחת מים קרים.. מבקשת סליחה מראש.

 

והארץ שקטה..

מה השקט הזה? מה קורה עם אמזון? למה אין אמזון סי או איי אל?? איפה פרסום של אמזון ישראל? היכן מוצאים חנויות אמזון ישראל, באתר שהוא אמזון ישראל?

לא מוצאים כי אין. עדיין. אולי יהיו. מי יודע? אולי המומחים שהתראיינו יודעים מה קורה? איפה הם?

אז למה קילקלתי את החגיגה?

לא קילקלתי חברים. אבל כמו שאומרים לי תמיד: "את לא יודעת למכור, את צריכה ללמוד למכור פנטזיות" ואני עונה בקול ענות חלושה: "עם פנטזיות לא בונים עתיד".

 

אז אלו 10 התחזיות שלי לגבי אמזון ישראל בשנה הקרובה:

 

  1. הזירה המשמעותית ביותר תישאר אמזון ארה"ב והפעילות המשמעותית ביותר של המוכר, כל מוכר, היא להמציא את עצמו מחדש כל הזמן. למצוא מוצרים טובים, לבדל את המוצרים, לתמחר בחוכמה וכו'.
  2. התחרות בין המוכרים תלך ותגבר ואמזון תלך ותכביד את ידה על מוכרים חדשים ובעיקר על המוכרים הבינלאומיים – מוכרים חדשים רבים כבר מרגישים זאת. כל סטייה ולו הקטנה ביותר מהכללים עולה לנו בהשעייה או ביטול חשבון מוכר. "פרווילגיות המכירה" קוראים לזה באמזון והם אכן מתייחסים לזה כפרווילגיה 🙂
  3. הישראלים יישארו בשלב הזה נאמנים לאלי אקספרס, נקסט, וויש ושות' – עקב תמחור מנצח, סיכון נמוך גם אם המוצר לא מושלם ושילוח חינם ברב המקרים.
  4. הישראלים מוכנים ללכת לסניף הדואר ולקחת את שלל החבילות שרכשו במחירים מצחיקים, יש בזה סוג של חוויה והתרגשות שכל מי שהתנסה בה מבין על מה מדובר
  5. ייקח לפחות שנה, אם בכלל, עד שמבחינת שילוח ולוגיסטיקה נצליח לעמוד בסטנדרטי השילוח של אמזון, גם בהיבט המקומי, כלומר שילוח מישראל לישראל
  6. אם תוך שנה לא יקרה כלום, כלומר אמזון לא תשקיע באתר בעברית www.amazon.co.il – כל המיזם הזה ישקע מתחת לאוקיאנוס אתרי המכירות הפרטיים שצצים כמו פטריות אחרי הגשם
  7. בכל מצב, זירת אמזון ארה"ב תהיה הזירה הכדאית והריווחית ביותר
  8. גם אם יוקם או יוקמו מחסנים לוגיסטיים לאמזון בישראל והשמועה אומרת שכבר הוקם מחסן כזה, ספק אם תהיה כדאיות למוכרים ישראלים לעבוד דרך מחסנים אלה. עלויות FBA אינן מבוטלות ובסופו של דבר ישוקללו במחיר המוצר.
  9. הכמויות המיועדות לשוק הישראלי (של מוכרים ישראלים השולחים לקונים ישראלים) זניחות ולא כדאיות מבחינה עסקית
  10. עלויות השילוח מישראל לישראל בהתאמה לסטנדרטים של אמזון (שילוח מדלת לדלת, קבלת המוצר תוך יום יומיים) היא יקרה מאד גם אם לא משתמשים במחסנים של אמזון ושולחים ישירות ללקוח FBM, בסופו של דבר זה יתבטא במחיר המוצר. הישראלים אוהבים לקנות בזול כבר אמרנו?

ועוד כמה מילים על מגמה חדשה:

הרכישות החברתיות תופשות יותר ויותר תאוצה בארץ ומוכרי אמזון עדיין לא עלו על הרכבת הזו. קבוצות פייסבוק וטלגרם מותאמות תוכן, כמו קבוצת "בייבי אקספרס ישראל, "דיאנה זוהר", "כזה אני רוצה" ועוד, הופכות לערוץ הקנייה המרכזי. הקבוצות מנוהלות ע"י מנהל אחד או מספר מנהלים, אנשים מהפייסבוק עם פרופיל אישי, ההופכים למעשה לקניינים האישיים שלכם. הם מוצאים עבורכם מוצרים, נענים לבקשות, בודקים עבורכם את המוצרים וכל תהליך הרכישה הופך לאישי וחברתי. קניינים אלה הם אפיליאטס Affiliates  וכל רכישה מזכה אותם באחוז מסויים מהמכירה. יהיה מעניין לראות את ההתפתחות של המגמה הזו. מה שאנחנו רואים כרגע זה שבקבוצות ממליצים יותר על מוצרים מאלי אקספרס ומאמזון אירופה ופחות מאמזון ארה"ב.

איך אנחנו, מוכרי אמזון, משתלבים במגמה הזו? על כך בפוסט נפרד.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן, מוכרת באמזון מזה 6 שנים, עוסקת מזה 20 שנה בשיווק דיגיטלי והקמת אתרי תדמית וחנויות E-commerce , מנטורית ויועצת לשיווק דיגיטלי לעסקים בינלאומיים במכון היצוא, מרצה ומפתחת קורסי אמזון אונליין ובעלת תואר שני (בהצטיינות) בפיתוח תוכניות לימודים בדיגיטל.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות