הבלוג של טליה גרטמן

דרופשיפינג באמזון – יתרונות וחסרונות

קורס דרופשיפינג מאמזון לאיביי בהנחיית טליה גרטמן

בשנים האחרונות אמזון ואיביי נוטות "להתעמר" במוכרים בשיטת הדרופשיפינג מהסיבה הפשוטה ששירות הלקוחות בשיטת מכירה זו, לוט בערפל. הפוסט הזה נועד לעשות סדר בעולם הדרופשיפינג באמזון, להסביר את התהליך ולפתוח צוהר להזדמנויות חדשות.

יתרונות הדרופשיפינג

דרופשיפינג: להוריד מהשולחן את המשימה המייגעת של ניהול מלאי, לוגיסטיקה ושילוח

כדרופשיפרים אינכם צריכים לעסוק כלל בנושא מלאי, לוגיסטיקה ושילוח המוצרים אל הקונה. מי שעושה זאת עבורכם הוא צד ג' שהוא הספק או היצרן. הוא זה המטפל בכל הנושא מרגע קבלת ההזמנה ועד שהלקוח הסופי מקבל את המוצר.

מה שמייחד את עולם הדרופשיפינג, הוא שאין צורך להשקיע כסף ברכישת מלאי שיעלה אבק במחסני אמזון עד שיימכר, אם בכלל. כל נושא המלאי שייך לספק, שהוא לענייננו צד ג'.  החלק שלך בתהליך הוא להעלות את המוצר כליסטינג באמזון וברגע שהוא נמכר עליך לקיים קשר עם הספק כדי שהמוצר יישלח ישירות לקונה. כיום ישנן מספר מערכות, ספקים ותוספים המאפשרים אוטומציה מלאה של התהליך. שיתוף הפעולה, לדוגמה, בין אמזון לשופיפיי, מאפשר להקים אתר קמעונאות שכל כולו דרופשיפינג ולהציע את אותם מוצרים באמזון וכל זאת בלחיצת כפתור.

יתרון נוסף של שיטת הדרופשיפינג הוא שאתם יכולים בקלות יחסית לקפוץ ולבדוק שווקים חדשים וכן לצאת מהם בקלות יחסית. ההשקעות שתבצעו הן מינוריות ביחס למוכרים אחרים באמזון, אשר מספקים ללקוח מוצרים שהם רכשו. למעשה, כשקידום המוצר הוא המשימה העיקרית שלכם. אם אתם טובים בזיהוי שווקים חמים ויודעים כיצד לגרום למוצרים שלכם להיראות מרגשים ומושכים, אזי דרופשיפינג עשוי להיות כיוון טוב עבורכם.

דרופשיפינג באמזון

בעוד שהסבר על הניואנסים של עולם הדרופשיפינג, מחקר המוצרים ופיתוח אינסטינקטים לאיתור שוק חם וניצולו מצדיק פוסט משלו, ההיבטים הטכניים של דרופישיפינג באמזון פשוטים הרבה יותר. הצעדים הם יחסית פשוטים:

  1. צרו קשר עם ספק כדי שתוכלו למכור את המוצרים שלו באמזון. חשוב לשים דגש על כך שלאותו ספק יש חומרי שיווק טובים, תמונות המוצר וכו' – חומרים אשר ישמשו אתכם בהקמת הליסטינג באמזון. כמובן שעליכם לוודא שספק זה מוכן לשלוח ישירות לקונה כך שלא תצטרכו לעשות זאת, אך ברגע שאיתרתם את הספק והגעתם להסכמות, אתם חופשיים להתחיל להעלות מוצרים אלה לאמזון.
  2. צרו את הליסטינגים (דפי המוצר) באמזון. הם ייראו כחלק אינטגרלי מהחנות שלכם ומהמלאי שלכם. עליכם לוודא כי מחיר המוצר יכלול את כל העלויות ושיישאר לכם רווח בסיום התהליך. ברגע שהצרכן לוחץ על 'קנה' ולמעשה שילם על המוצר, עליכם לפנות אל הספק, לרכוש אצלו את המוצר ולמלא את כתובת המשלוח של הקונה. חשוב להדגיש כי בדרך כלל אתם משלמים לספק עוד לפני שקיבלתם את התשלום הדו שבועי מאמזון, כך שאתם צפויים להוציא מעט כסף.
  3. בשלב הבא המשימה המייגעת של משלוח המוצר לקונה נעשית עבורך, ותוכלו לשבת ולספור את הרווחים. זהו זה. הדבר היחיד שנותר הוא להתמקד במכירה הבאה. אמזון מאפשרים דרופשיפינג כל עוד אתם עומדים בכללי הדרופשיפינג שלהם >>

תקציר הכללים של אמזון למכירה בשיטת דרופשיפינג

אתם המוכרים של המוצר באמזון ואתם אלה המקושרים למוצר
השם שלכם (או של החנות שלכם באמזון) הוא זה המופיע על אריזת המוצרים
אתם אחראים על החזרות ושירות לקוחות
עליכם לציית לכל התנאים האחרים בהסכם המוכר שלך ובמדיניות אמזון הרלוונטית.
אי עמידה בדרישות אלה עלולה לגרום להסרת הרשאות המכירה שלכם.

יתרונות וחסרונות בשיטת הדרופשיפינג באמזון

דרך מכירה זו אינה מיועדת לכולם, מכיוון שהיא דורשת סוג מסוים של אישיות וטמפרמנט כדי להצליח בדרופשיפינג באמזון. להלן היתרונות והחסרונות של עבודה בשיטת הדרופשיפינג כדרך למכירה באמזון.

יתרונות

היתרון הגדול ביותר, ללא ספק, הוא שאתם מתמודדים בזירה של מותג מזוהה להפליא. אמזון היא שם משק בית ברחבי העולם ולא תצטרכו לבזבז זמן ולהסביר לאנשים איך עובדת הפלטפורמה. בנוסף, מכיוון שאמזון משקיעים כל כך הרבה בשיווק, תוכלו להפחית את ההתעסקות בפרסום, שיווק, קידום אתרים, בניית מערכות יחסים עם לקוחות ופתרון בעיות.

כשאתם מוכרים בשיטת הדרופשיפינג, אינכם צריכים להשקיע ברכישת מלאי תוך שאתם יושבים וכוססים ציפורניים כאשר המוצרים שלכם מעלים אבק במחסני אמזון וכל יום מתקרב מועד התשלום עבור זמן אחסנה ארוך.  אתם משלמים לספק עבור פריט ברגע שקונה קונה אותו, כך שהעלויות היחידות שיש לכם הן דמי רישום לאמזון (אם אתם מוכר מקצועי) או תשלום העמלות כאשר המוצר נמכר – וזה הרבה יותר זול.

לבסוף, תוכלו להרחיב מאוד את 'המלאי' הווירטואלי שאתם מציעים לקונים. מכיוון שלכם עצמכם אין מלאי פיזי לדאוג לתחזק, ​​תוכלו להציע ללקוחות אמזון מבחר רחב מאד של מוצרים ולמקד את המאמצים שלכם באיתור מוצרים רווחיים ופופולריים.

חסרונות

למרות היכולת לגלגל ולהתמודד עם מגוון גדול יותר של מוצרים, ייתכן שהרווחים שלכם לא תמיד ישקפו זאת. שולי הרווח בדרופשיפינג נוטים להיות צרים יותר במכירת פריטים יקרים כמו אלקטרוניקה, בעוד שהם רחבים יותר עם סחורות במחיר זול יותר.

זמינות המלאי עדיין חשובה, גם אם הוא אינו נמצא אצלכם. מוצרים עדיין מגיעים ממקום כלשהו ולקונים שלכם לא אכפת מהיכן. הם רוצים לדעת שכאשר הם מקליקים על 'קנה' , המוצר יגיע אליהם וכמה שיותר מהר. עליכם לוודא שיש לכם ערוצי תקשורת פתוחים עם הספק שלך, כך שאם מוצר מסוים חסר במלאי, הוא יעדכן אתכם ותוכלו להתאים את את הליסטינגים שלכם באמזון בהתאם. כאמור, ישנן מערכות שעושות זאת עבורכם ולעתים כדאי להשקיע באוטומציה. אם תהליך המכירה והאספקה יתנהל כשורה וחוות הדעת תהיינה טובות, יש סיכוי טוב שתזכו ב Buy Box. הקצה השני של הספקטרום יכול לגרום לחשבון מושעה או סגור.

רוב הסוחרים העוסקים בדרופשיפינג עושים זאת מכיוון שזה מאפשר להם להיראות כמו המוכרים הגדולים, עם מלאי עצום, מבלי שהם ממש צריכים להשקיע ברכישתו. מכיוון שאמזון מעריכה תכונות כמו מחירים נמוכים, מכירות גבוהות ויחסים טובים עם קונים, דרופשיפינג יכול להיות דלת פתוחה לרווחה ל"ספר המוכרים הטובים" שלהם.

מחשבות אחרונות לפני שמתחילים דרופשיפינג

זה נראה קל, פשוט וכמעט ללא השקעה, אך דרופשיפינג, כמו כל עסק אחר, טומן בחובו סיכונים וסיכויים. מוכרים חדשים רבים פונים אלי ושואלים על דרופשיפינג. לדעתי זו טעות להתחיל למכור באמזון בשיטת מסחר זו מבלי להתנסות קודם ולהבין את הפלטפורמה המדהימה הזאת. זכרו שקשה עד בלתי אפשרי להשיב לכנו חשבון מוכר מושעה. לכן מומלץ להתחיל עם מיומנויות הליבה (מוזמנים להציץ בקורס שלנו) ואז להתקדם לשיטות מסחר נוספות, כגון דרופשיפינג.

שלכם,

טליה גרטמן קורס אמזון באינטרנט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
טליה גרטמן

טליה גרטמן

טליה גרטמן, מוכרת באמזון מזה 6 שנים, עוסקת מזה 20 שנה בשיווק דיגיטלי והקמת אתרי תדמית וחנויות E-commerce , מנטורית ויועצת לשיווק דיגיטלי לעסקים בינלאומיים במכון היצוא, מרצה ומפתחת קורסי אמזון אונליין ובעלת תואר שני (בהצטיינות) בפיתוח תוכניות לימודים בדיגיטל.

חיפוש

פוסטים אחרונים

קורסי השלמה

img-01.jpg

קורס אמזון מומלץ – קורס אונליין מהצעד הראשון ועד המכירה הראשונה – עדכון אחרון ספטמבר 2020

₪3,800.00

img-10.jpg

קורס ארביטראז' באמזון – אסטרטגיות איתור מוצרים אונליין

₪980.00

img-03.jpg

סדנת נופש ואיתור מוצרים בחו"ל

₪420.00

קטגוריות